تعمیر چیلر فرولی

آخرین بروزرسانی مقاله : 14 فروردین 1402

چیلر فرولی دستگاهی دستگاه سرمایشی است که از آن برای حفظ دمای دستگاه‌های صنعتی و ابزارآلات آزمایشگاهی، تهویه و خنک کردن آپارتمان‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی چیلر نسبت به دیگر دستگاه های خنک کننده پیچیده تر بوده و تعمیر چیلر به خصوص تعمیر چیلر فرولی نیز کاری کاملا تخصصی و پیچیده است.

روند کار به این صورت است که آب یا محیطی مانند هوا را به گردش در می‌آورد و با خنک ‌کردن آن‌ها، وظیفه خود را انجام می‌دهد. اساس کار این دستگاه تقریباً با فریزر یکسان است؛ زیرا هر دو به‌ منظور خنک کردن ساخته ‌شده‌اند، هرچند در برخی مکانیسم‌ها با هم تفاوت‌هایی دارند. در ادامه مطلب به معرفی برند فرولی به عنوان یک برند سازنده چیلر می‌پردازیم و در مورد تعمیر چیلر فرولی و انواع صنعتی آن صحبت می‌کنیم.

 

معرفی برند فرولی

شرکت ایتالیایی فرولی یک غول صنعتی بزرگ و مهم در زمینه تولید وسایل و تجهیزات خانگی و صنعتی است. برند فرولی برای نخستین بار توسط دانته فرولی ایجاد شد. تولید دیگ‌های گازسوز یکی از افتخارات اولیه این برند است. شرکت فرولی با نوآوری و خلاقیت در طراحی، دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی خانگی و صنعتی متعددی را به بازار عرضه کرده است.

چیلر فرولی یکی از محصولات مشهور شرکت فرولی است که به تولید آب سرد در یک محدوده دمای مشخص می‌پردازد. بدنه اصلی این محصول از مواد اولیه بسیار باکیفیت و مرغوب تولید می‌شود و در صورت استفاده از آن طی سال‌های طولانی، آسیبی از طریق بدنه به دستگاه وارد نمی‌شود.

 

انواع چیلر‌های فرولی

در حالت کلی، در صنعت از دو مدل چیلر معروف استفاده می‌شود که شامل چیلر جذبی و چیلر‌های تراکمی هستند. یکی از تفاوت‌های عمده این دستگاه‌ها در انرژی مورد ‌استفاده آن‌ها است. چیلر‌های تراکمی دارای کمپرسور هستند و از انرژی الکتریکی در فرایندهای خود استفاده می‌کنند؛ در‌ حالی ‌که انرژی مورد ‌استفاده چیلرهای جذبی از انرژی حرارتی تأمین می‌شود.

چیلر‌های تراکمی می‌توانند بر اساس نوع کندانسوری که دارند، به دو دسته آب خنک ‌شده و هوا خنک ‌شده تقسیم شوند. انواع چیلر‌ های فرولی با توجه به استفاده صنعتی عمده از آن‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • چیلر تراکمی آب‌ خنک ‌شده (Water-cooled chillers)
  • چیلر تراکمی هوا خنک ‌شده (Air-cooled chillers)
  • چیلر جذبی

 

چیلر تراکمی آب خنک‌ فرولی

همان ‌طور که از نام این مدل برمی‌آید، این دستگاه به خنک کردن آب می‌پردازد و آب سردی در محدوده دمای 5 تا 15 درجه سانتی‌گراد تولید می‌کند. عملکرد این چیلرها نسبت به نوع خنک‌کننده هوا آرام‌تر است و عموماً در صنایع بزرگ بیشتر به کار می‌روند. این مدل به یک منبع ثابت آب برای خنک کردن نیازمند است؛ بنابراین، استفاده از آن‌ در بعضی شرایط ممکن است مناسب و کارآمد نباشد.

 

چیلر تراکمی هوا خنک ‌شد فرولی

چیلر تراکمی هوا خنک ‌شده فرولی از هوای محیط برای رفع گرمای سیال قبل از تراکم آن استفاده می‌کند. این این چیلرها مناسب استفاده در شرایط رطوبت بالای محیط هستند و هنگام کار کردن، گرمای زیادی آزاد می‌کنند. تعمیر چیلر فرولی هوا خنک به دلیل کوچک‌تر بودن و ظرفیت کم‌تر آن راحت‌تر از مدل آب ‌خنک آن است.

 

نحوه نگهداری از چیلر فرولی

در بحث نحوه نگهداری چیلر فرولی لازم است بدانید که این دستگاه نیز همانند بسیاری از دستگاه‌های صنعتی نیاز دارد که به ‌صورت دوره‌ای چک شود. این دوره نگهداری چیلر می‌تواند روزانه، هفتگی یا ماهیانه باشد. عملکرد درست دستگاه هنگام کار کردن بسیار مهم است؛ لذا باید به‌ صورت روزانه برای چک کردن آن اقدام کرد. از آنجایی ‌که تعمیر چیلر فرولی از عهده متخصصان این کار برمی‌آید و خراب شدن آن می‌تواند کار شما را با تأخیر مواجه کند، لازم است در نگهداری آن جدیت به خرج دهید.

زمانی که چیلر فرولی دارای برج خنک کننده است، در برنامه نگهداری از چیلر، بازرسی و رسیدگی مداوم و سرویس برج خنک کننده چیلر را مد نظر قرار دهید. همچنین چیلر ها به طور کلی پس از مدتی کارکرد، به اسید شویی چیلر نیاز پیدا می کنند.

 

تعمیرات چیلر تراکمی فرولی

 

جلوگیری از خرابی چیلر فرولی

روغن مورد استفاده در این دستگاه یکی از اجزای حیاتی برای کارکرد صحیح آن است. کم شدن این روغن یکی از عواملی است که امکان دارد، دستگاه را از کار بیندازد؛ بنابراین لازم است در زمان سرویس چیلر، سطح روغن را از داخل منفذ مخصوص چک کنید و با  مقدار استاندارد درج ‌شده در دفترچه راهنمای محصول تطبیق دهید. کم شدن گاز چیلر فرولی نیز باعث آسیب رسیدن به چیلر می شود، بنابراین در سرویس های دوره ای، شارژ گاز چیلر تراکمی برند فرولی را در اولویت قرار دهید.

نظارت بر فشار کندانسور در چیلر‌های تراکمی نیز یکی از عوامل مهم در جلوگیری از خرابی چیلر فرولی است. این نظارت بهتر است به ‌صورت هفتگی باشد. نظارت بر این مورد به این صورت است که فشار را با فشارسنج اندازه می‌گیرید و با دفترچه راهنما و مقدار استاندارد تطبیق می‌دهید. در مواردی که اختلاف زیادی بین این دو مشاهده شد، بهتر است با متخصصان این زمینه تماس بگیرید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

 

مراحل تعمیر چیلر فرولی

خراب شدن دستگاه خصوصاً دستگاه‌های صنعتی یک معضل بزرگ برای کسب‌ و‌ کار محسوب می‌شود؛ اما خوشبختانه آرسان سرویس با مجرب‌ترین متخصصان در خدمت شما عزیزان است تا در کم‌ترین زمان ممکن به تعمیر چیلر فرولی بپردازد. در ادامه خلاصه‌ای از مراحل تعمیر چیلر فرولی را بازگو خواهیم کرد. تعمیر چیلر فرولی به دو قسمت الکتریکی و مکانیکی تقسیم می شود و تعمیر کمپرسور چیلر جزء بخش تعمیرات مکانیکی است. کمپرسور این چیلر در ظرفیت های پایین اسکرال و در ظرفیت های بالا اسکرو است.

در اینجا نیز همانند تعمیر هر دستگاه دیگری، مرحله اول عیب‌یابی چیلر است. این عیب‌یابی می‌تواند با استفاده از بررسی رنگ روغن و رسوبات داخل آن، صدا و لرزش و … انجام شود. پس از این‌ که تعمیرکار ایراد دستگاه را متوجه شد، لازم است تا تمام اتصالات و سوئیچ‌های اصلی مانند جریان برق کمپرسور دستگاه یا پمپ آب و غیره قطع شوند؛ سپس تعمیرکار چیلر فرولی با بهترین روش تشخیصی خود به تعمیر چیلر فرولی می‌پردازد.

 

تعمیرکار چیلر فرولی

تعمیر چیلر فرولی کار بسیار حساسی بوده و نیازمند دقت در انجام آن است. در چنین شرایطی و برای جلوگیری از خراب شدن هرچه بیش‌تر آن یک تعمیرکار خبره نیاز است که چیلر را به ‌طور کامل و با جزئیات بشناسد تا بتواند آن را به بهترین شکل تعمیر کند. در راه اندازی و تعمیر چیلر فرولی دانش کافی و تجربه برای موفقیت در راه اندازی چیلر بسیار مهم است. ما از اعتماد مشتریان خود در انتخاب آرسان سرویس برای تعمیر چیلر فرولی قدردانی می کنیم.

تکنسین های آموزش دیده و مجرب آرسان سرویس با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از تجربیات با مشتریان در سراسر ایران ، تجهیزات چیلر فرولی شما را عیب یابی می کنند. تکنسین های آرسان سرویس فراتر از خرابی فوری نگاه می کنند و نقاط ضعف یا زمینه های موثر در خرابی را شناسایی کرده و آنها را رفع عیب می کنند. خدمات تعمیر چیلر فرولی  بر اساس فرآیندهای حاصل از سالها تخصص و تجربه به عنوان پیشروترین مرکز تعمیرات و راه اندازی چیلر و سرد کننده ها را خدمت مشتریان گرامی تقدیم می نماید.

 

سخن پایانی

چیلرها یکی از دستگاه‌های مفید برای فرایند سرمایش هستند و کاربردهای گسترده‌ای دارند. در این زمینه انواع چیلرهای فرولی Ferroli در بازار موجود هستند که می‌توان با توجه به شرایط مورد نظر از یکی از آن‌ها استفاده کرد. نگهداری و تعمیر چیلر فرولی کار دقیقی بوده و بهتر است برای نگهداری هر چه بهتر آن از یک متخصص آموزش ‌دیده کمک بگیرید تا از سلامت دستگاه خود مطمئن شوید. برای این کار می‌توانید به مجموعه معتبر آرسان سرویس مراجعه کنید و در صورت مشاهده اشکال در کار دستگاه، فوراً با متخصصین آن تماس بگیرید تا در این خصوص شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =